Ukhuwah Itu Indah

About Me

My photo
.:nOoRSaIfa Binti SaPajaN:.diLahirkan Pd 24 NovEmBer 1989:.JamIah UniVersiTi PenDidiKan SulTaN IdRis (UPSI):.Insha'Allah, bakaL Mu'aLlimat pd 2013:.Ameen:.kpda sesIapa Yg suDi singgaH & menJaDi foLlower ana,tRima KasIH bYk AnA uCapKaN.:siLa tinGgaLkan LinK BLog AnDa SPya AnA dPt foLlOw AnDa jugA:.

Sunday, November 4, 2012

.:.Memori Tercipta.:.


Assalamualaikum to all readers...
Alhamdulillah...setelah sekian lama 'menyepi'..
harini diberi ksempatan utk menulis...
Al maklum sajela..spnjg 4 bulan yg lalu..
ana cbuk menumpukan perhatian dan kerja yg perlu dilaksanakn
sebagai seorang guru pelatih...tambahan lagi..
ana juga cbuk berulang alik ke rumah dan hospital
kerana keadaan kesihatan ayah yg agk uzur sjk kbelakangn ini..
Allah...moga aku brkesempatan utk mnjadi ank yg berbakti kpd kedua org tua
yg telah banyak berjasa sepanjang umurku,..Aamiin...

Alhamdulillah..tanggal 19 Oktober 2012..
tamatlah tugasku secara rasminya sebagai guru pelatih
di SMK DENGKIL, SEPANG, SELANGOR..
Semoga segala ilmu dan perkongsian yg tlh dicurahkn kpd 
anak2 murid 'pertama'ku di sana bakal dimanfaatkn dgn sebaiknya..
yg pasti..aku amat menyayangi mereka kerana Allah...
yg pasti..aku akan sntiasa mendoakan kjyaan mreka supaya mereka
dapat mnjadi anak yg berbakti kpd kdua org tua...insyaAllah..


Tingkatan 2 Amanah..
Pelajarnya cerdik, rajin dan sangat patuh..
Terima kasih semuanya... <3

Bersama pelajar2 Tingkatan 2 Bestari..
bergambar kenangan pada hari terakhirku di sekolah..
: Maaf buat yg x ada dlm gmbr..=)
Pelajar2 Tingkatan 2 Bestari..sentiasa ceria..
Mereka TAK PERNAH missed kelasku
: Hari terakhir bersama mereka sebelum berangkat pulang ke kampung halamanku.


Tingkatan 2 Fasih...
Pelajar2 yg sentiasa menyenangkan hatiku, dan patuh pada arahanku...
Tak pernah putus asa berusaha ..
Cikgu akan sentiasa mendoakan kalian..
 

 Apa yg pasti..memori tercipta selama 16 minggu aku bersama mereka
akan kukenang ke mana jua kaki ini melangkah...
Kalian adalah anak2 didik pertama yg membuatkan
diriku merasa bahawa 
AKU TAK SILAP MEMILIH..
Ya..aku tak silap memilih bidang ini sebagai profesion kerjayaku kelak..
Dari kecil,,aku telah jatuh cinta dgn bidang ini..
Bahkan..kini...aku semakin MENCINTAINYA...
Terima Kasih semuanya...
Syukur Ya Rabb..kerna Kau tlah memilihku utk menjadi seorang pendidik..
Permudahkanlah langkahku seterusnya...
Aamiin...

Noorsaifa Sapajan
Banting, Selangor



No comments:

Post a Comment