Ukhuwah Itu Indah

About Me

My photo
.:nOoRSaIfa Binti SaPajaN:.diLahirkan Pd 24 NovEmBer 1989:.JamIah UniVersiTi PenDidiKan SulTaN IdRis (UPSI):.Insha'Allah, bakaL Mu'aLlimat pd 2013:.Ameen:.kpda sesIapa Yg suDi singgaH & menJaDi foLlower ana,tRima KasIH bYk AnA uCapKaN.:siLa tinGgaLkan LinK BLog AnDa SPya AnA dPt foLlOw AnDa jugA:.

Tuesday, November 8, 2011

.:. "Ya Rabb..Aku Rindu Mereka" .:.



Bismillahirrahmanirrahim...
 Kalam bermula dgn ucapan salam buat sahabat blogger & pembaca semua...
terima kasih ana ucapkan krna kalian masih mnjadi pembca yg setia.....
pembaca kpda setiap coretan hati seorang hamba Allah yg lemah ini..
Allah..allah...
Aku rindu mereka....
Tak tahu kenapa..tiba-tiba hatiku rasa begitu merindui mereka...
Aku merindui anak-anak kecil yg pernah aku asuh ketika bekerja di taska dulu...
aku merindui sahabat-sahabat nasyid yg sama-sama berjuang dgnku...
aku amat merindui adik2 ku semasa di ostel dulu...
aku merindui sahabat baikku pd zaman skolahku dulu...
Allah....aku rindu kalian semua... =(

Kebelakangan ini, aku sering mendapat pesanan ringkas berbunyi..
"as salam...akk..kite rindu akk sgt2.."
"salam...akk..apa kabar..? lama x jumpa akk..rindunye....huhu"
"salam saifa..watpe tue..? x cuti ke..? mehla singgah taska...amad rindu ni..."
Ya Rabb..andai kalian tahu..aku juga merindui kalian..='(
apakan daya..kita terpisah oleh jarak & masa ..
aku hanya mampu berdoa..semoga suatu hari nanti..
DIA mempertemukan kita semua kembali...
semoga satu hari nanti..kita dapat berkumpul...
berbagi kebahagiaan, suka & duka bersama...walaupun hanya seketika...

bila rindu...
gambar-gambar ini aku tatap sbgai pgubatnya...
gambar-gambar ini mmbuatkan aku tersenyum mengingat kembali segala kenangan
yg kita kongsikan bersama....



sahabat-sahabatku ketika di ostel 


nani & qilah yg sering berebut utk duduk di pangkuanku


rindu telatah nani & ayu....

rindu 'anakku' ahmad fathi a.k.a amad..
[pantang nmpk kelibatku di taska] ^^
Allah...rindunya kat amad....


rindu 'askar-askar' kecilku....

perjuangan bersama sahabat soutun najjah (team nasyid) 


berkongsi kejayaan..

berbagi suka & duka bersama...



"YA RABB....AKU RINDU MEREKA...!" (=_=)

" Ya Allah yg Maha Pengasih lg Maha Penyayang..Sesungguhnya..Kaulah sebaik-baik tempat bagi HambaMu mengadu & meminta belas kasihan...Ya Allah yg Maha Mendengar..
Aku mohon pd-Mu Ya Rabb...lindungilah orang-orang yg Aku kasihi...limpahi dan payungilah mereka dalam kidung rahmat-Mu..sesungguhnya, hanya doa yg mampu aku panjatkan buat mereka kerna kekangan ruang dan waktu yang memisahkan kami semua...namun, Aku sentiasa mengingati dan mengasihi mereka Ya Rabb..
Ya Rabbul 'Izzati..sesungguhnya, Aku tidak layak utk meminta-minta, namun kerana kasihKu pd mereka..Ku mohon Kau dengarkanlah doa-doaKu Ya Allah...
Ameen Ya Rabbal 'Al amin..."

noorsaifa sapajan,
bayt jannahku
9.27 malam






No comments:

Post a Comment